středa 24. července 2013

Doprava v Paříži


Než jsme jeli do Paříže,  četla jsem spoustu článků na internetu a kolegové v práci mě strašili, jak je pařížské metro složité a jak budeme bloudit. Stala se z toho moje noční můra, koupila jsem si průvodce Paříží, kde byl i plánek metra. (Také mě strašili, že se s nikým anglicky nedomluvíme a my se anglicky domluvili všude).

Na první cestu metrem jsme se radši vydali s delegátkou a už přemýšleli, jak se dostaneme zpátky. Jaké však bylo překvapení, když jsme zjistili, že metro je stejné jako v Praze. Prostě najdete si název stanice počáteční a konečné, kde chcete vystoupit a pak už jen najít tuto cestu v metru, pokud možno s nejsnadnějším přestupem a je to pro průměrně inteligentního člověka fakt hračka. Nakonec jsme se vydali i na velké přestupní stanice a nikde žádný problém s přestupem nebo nalezením správné linky nebyl.

Lístky jsme si kupovali v balíčcích po deseti tzv. carnet , stál asi 13 euro a my projezdili za 4 dny tři balíčky, hrozné. 

Měli jsme sebou tohoto průvodce s rozkládacími plánky vždy určité oblasti, jsou v něm vyjmenované a popsané vybrané restaurace, památky, obchůdky a plánek metra. Ani nebyl vůbec drahý, asi 130 Kč.


Žádné komentáře:

Okomentovat