pátek 2. srpna 2013

I love Paris - Paříž III.



Nikdy ale opravdu nikdy, jsem si říkala, nevyslovím tuto větu. Copak se někdo může zamilovat do města? Do Paříže? To je jako kdyby se někdo chtěl zamilovat třeba do Prahy. Přitom já Prahu nemám moc ráda.

No ale stalo se, nemůžu spát, nemůžu jíst, nemůžu číst, nemůžu pracovat a pořád myslím na to, jak moc chci zpátky do Paříže. :-)) Myslím na to, co jsem nestihla zkouknout, kde všude jsem nebyla. Vzpomínám na pohodičku v kavárničkách, restauracích, na dortík Mont Blanc a studenou hustou hutnou čokoládu.

Opravdu jsem nejdřív měla noční můru z toho, jak to zvládneme. Na internetu jsem četla, jak se nedomluvíme anglicky? Jak budeme bloudit v metru a po Paříži a my nic. Spíš jsme si jen tak bloumaly než bloudily. :-)

Nakonec jsem znala stanice metra tou naší častou cestou skoro nazpaměť. A prý že není ani rozumět názvy stanic, že prý zní stejně. V žádném případě, rozumět je dobře a pokud v metru náhodou stanice neříkají, tak si je musíte sledovat na mapce, což není žádný problém. Navíc samotné dvě ženské v takovém velkoměstě ??  :-)

První naše cesta vedla na Montparnasse, to ještě s delegátkou. Vyjeli jsme výtahem do 56. patra. Hrozná výška, ale výtah jel přesně 38 sekund. Byly tam stopky.



Rozhlédly jsme se po okolí, poznaly všechny památky a čekaly na 22 hodinu, kdy začala Eiffelovka blikat. Bylo to moc hezké, na střeše věžáku se ozvalo ÓÓÓÓ, Jééééé atd. bylo to fakt hezké. S focením to bylo horší, neboť jsem zjistila, že za šera a potmě fotit neumím. :-)))







Potom jsme pokračovaly do hotelu Renaissance na La Defense.











La Defense je obchodní čtvrť v Paříži, spousta administrativních vysokých budov. Pracuje v nich spousta zaměstnanců, což jsme poznali. Ráno jsme z okna pozorovaly davy lidí směřujících od metra k budovám a večer zpátky.





Hlavní dominantou je Grand Arche. Na schodek pod obloukem posedávají lidé a pozorují cvrkot a okolí. Je z něj vidět až k Arc de Triumphe.








Tak pro dnešek to bude zase vše, pokračování příště ..... Eiffelovka




3 komentáře:

  1. jůů, to vypadá nádherně. Tam jsem nikdy nebyla.

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně vím, co myslíš. I já si Paříž nečekaně zamilovala. Byla jsem skeptická, když o ní ostatní básníli. Ale je to zatím nejkrásnější město, které jsem navštívila, má v sobě takové zvláštní kouzlo.. A jako ty jsem se bála, jestli se domluvíme Anglicky, jak zvládneme metro atd a vše bylo bez problémů - tak snad se tam brzy zase vrátíme

    OdpovědětVymazat